Port Macquarie en Brisbane
11 januari 2013 - Brisbane, Australië
Woensdag vertrokken uit Sydney met de camper. Omdat we nog geen idee hadden hoe snel het reizen zou gaan, puur op de bonnefooi vertrokken en het viel ons eigenlijk heel erg mee. Levi houdt het best goed vol, na een paar uur rijden besloten een eerste tussenstop van 2 nachten in Port Macquarie te houden. Wat campings opgezocht, en aangezien we vroeg waren, eerst nog naar de plaatselijke MacD voor gratis wifi om uit te pluizen welke camping ons nou het beste leek. Nou de gratis wifi (en daarmee een aanzienlijk aantal van onze MacD bezoekjes) hebben we maar afgeschaft, uiteindelijk kwamen we bij een gezellig koffie-tentje terecht waar het internet WEL werkte en hadden we een mooi rijtje van camping nr 1,2,3 en 4. We kwamen bij camping nummer 3 terecht, de eerste 2 zaten vol. Onze eerste indruk was niet geweldig van Port Macquarie, bij de MacD moest Maarten al even zijn beroepsmatige-skills uit de kast halen omdat er een paar (rot)jochies aan het spugen waren (het was hierna wel gelijk klaar :D) en de camping behuisde naast vakantiegangers ook her en der vast wonend trailertrash. Ach, trash kan je het eigenlijk niet noemen, simpel maar erg sociaal volk. Sowieso zijn we echt zeer te spreken over hoe Australiërs met elkaar (en met iedereen) omgaan. Als je vraagt om A krijg je de uitleg van B, C en D erbij met wat nuttige tips het en der. Iedereen is bereid je te helpen en meer dan dat. Praatjes worden gemakkelijk gemaakt. Het gemoedelijke wat ik altijd zo mis in de randstad (ja in Twente weten we nog wel hoe dat moet :P) dat krijg je hier dubbel en dwars! Heerlijk, sociaal volk. Maargoed op de camping aangekomen regende het en s avonds na het eten redelijk op tijd naar bed. Levi wordt nog steeds om 6 uur wakker... Volgende dag een rustdagje, s ochtends lekker rustig aan gedaan en begin van de middag naar het stadje gegaan waar onze indruk volledig veranderde. Er was een heerlijk park aan het water met een grote speeltuin voor Levi, we hebben lekker rond geslenterd en rond een uur of 4 nog een verfrissende duik in de zee genomen. Het was hartstikke rustig op het strand en Levi was weer door het dolle heen, hij bleef maar rennen en rennen en rennen (en dus papa en mama ook). Ook hebben we de route voor de oostkust uitgestippeld: Brisbane, Fraser Island, Whitsundays, Noosa, Byron Bay, Blue Mountains en dan door naar zuid. Hopen dat tegen die tijd het gevaar op bosbrand den geweken is ;). Voor iedereen die zich zorgen maakt in Nederland: Australië is heeeel groot en we zitten er op dit moment bij lange na niet in de buurt... Voorlopig staan we dus niet in brand en zijn de temperaturen heerlijk!! Maargoed, volgende punt was dus Brisbane, camping alvast geregeld en vanochtend (vrijdag) vroeg vertrokken voor een rit van ongeveer 6 uur naar Brisbane, Levi was het het laatste half uur zat, maar verder ging het goed, hij heeft veel geslapen en onderweg bij de stops hem flink laten spelen en rennen. We staan nu op een supermooie camping, een zeer ruime plek (foto's volgen later), een heerlijk zwembad, etc etc en hebben ons vanavond vergaapt aan hoe supergaaf Brisbane is!! Ook hiervan komen de foto's gauw! We staan hier ip nu 3 nachten, maar wellicht knopen we er nog wat aan vast. Voorlopig is het hier echt volop genieten! Liefs!!! Ps Levi zegt inmiddels vloeiend 'byebye' !

Enne... Levi 6 uur wakker... je denkt nu vast wel eens aan me.
Ondertussen lees ik nog niks over de nieuwe beeb. Doet die het ook goed daar? Voel je al wat??